NUNTA CRESTINA



Nu toata nunta dintre oameni si nu la toate confesiunile religioase nunta este taina.
Asa la protestanti, la catolici, la anglicani si la alte multe confesiuni si popoare,
nunta n-are putere de taina. Este numai un simbol la dansii, un act de prietenie si 
o dovedinta oarecare intre sot si sotie. Dar niciunde n-are nunta putere harica de 
Taina si nu este atat de cinstita ca in Biserica dreptmaritoare de Rasarit. Ca nunta
sa fie cu adevarat taina mare si sfintita trebuie sa stiti ca nunta are unsprezece 
reguli canonice. Si numai atunci cand se face dupa aceste reguli nunta este adevarata
nunta crestineasca si adevarata Taina mare. Nunta este radacina firii omenesti,
cum o numeste dumnezeiescul Apostol Pavel.

 El spune asa : Daca radacina este sfanta,
sfinte vor fi si ramurile. Iar daca radacina este salbatica, salbatice si rele vor 
fi ramurile ei. El numeste nunta Taina, ca este una din cele sapte Taine. Dar nu taina,
ci taina aceasta mare este - zice de nunta -, iar eu zic voua : in Hristos si in 
Biserica. Daca s-a facut cununia in biserica, ea inchipuieste unirea cea duhovniceasca
din ceruri a Bisericii cu Hristos. Nu dupa ce ti-ai batut joc, te unesti prin cununie
cu o fecioara. 

Te-ai dus sa faci armata si dai buzna sa te insori. Daca faci asa, nu-i 
bine ! Cununia este de 2000 de ani in Biserica lui Hristos. Taina lui Hristos este numai
cand se face cununia in biserica. Cand am fost la Ierusalim, am fost la Cana Galileii, 
unde s-a prefacut apa in vin; ca prima minune a facut-o Mantuitorul la nunta din Cana. 
De aceea nunta a ridicat-o la rangul de Taina, cum este Sfanta Impartasanie, Botezul, 
Spovedania, Sfantul Maslu, Preotia, tot asa de mare Taina este si nunta. 

Acolo am fostsi am vazut vasele de piatra unde s-a prefacut apa in vin si le-am sarutat. Sunt doua
vase de cremene, galbene. Evanghelia spune ca sase vase au fost; doua le-am vazut la 
Sfanta Ana la muzeu, doua la Cana si doua s-au pierdut de 2000 de ani. Aceste vase in 
care Mantuitorul a prefacut apa in vin sunt puse in biserica; ele au icoane frumoase si
i perdele de aur, sa se inchine lumea, sa sarute icoanele si pe urma aceste vase. Dar 
Taina Nuntii pe care o fac crestinii azi, vai si amar de noi ! Cum s-a stricat sfintenia
acestei Taine ! Cum ne-am departat de sfintenia Tainei acesteia, cat cerul de pamant ! 

Ca sa va dati seama de aceasta, ascultati cu atentie care sunt cele unsprezece reguli
canonice ale nuntii crestine ortodoxe, dupa canoanele Bisericil lui Hristos. 1. Prima 
conditie sau randuiala canonica, si aici vorbim din cuvantul Sfantului Ioan Gura de Aur,
este sa nu se ia neamuri in casatorie. Preotul bisericii este parintele intregului sat
sau al parohiei. Voi, cand o sa va casatoriti fetele sau baietii, sunteti datori sa va
duceti intai la preot. Preotul trebuie sa stie intai si-ntai cate nunti are in sat. 

A vorbit un baiat cu o fata, dar trebuie sa se duca la preot. Daca preotul are multe 
familii in comuna, cum se intampla in multe locuri si nu stie care-i ruda unul cu altul,
poate pune pe usa bisericii un anunt : " Va rugam pe toti enoriasii sa ne comunicati,
daca acesti doi tineri nu sunt rude !" Daca enoriasii nu spun cand stiu, este pacatul lor.
Spita de rudenii si arborele genealogic al unei familii se imparte in cinci : Rudenie
suitoare si coboratoare, colaterala, din cuscrie, din dumnezeiescul Botez si din fii adoptivi.

Rudeniile suitoare sunt : tata, bunicul, strabunicul, ras-strabunicul. Cele coboratoare 
sunt : feciorul, nepotul, stranepotul si ras-stranepotul. Acest fel de rudenii nu se pot
lua niciodata in casatorie, pentru imposibilitate de varsta. Are dreptul ras-strabunicul
sa ia in casatorie pe o ras-stranepoata, dar ea trebuie sa fie de 16 ani, iar el de 100 
de ani. Deci va dati seama ca nu se poate lua din cauza varstei. Deci acestea nu se pot 
lua, la infinit. Rudeniile colaterale, care fac cruce cu cele de sange, cele suitoare si
coboratoare, adica : tata, baiatul ( sora ), varul intai, varul al doilea si varul al 
treilea.

 Tata cu mama sunt de gradul intai; fratele cu sora sunt gradul al doilea; verii
intai sunt gradul al patrulea; verii ai doilea sunt gradul al saselea. Toti acestia n-au
voie sa se ia in casatorie unul cu altul. De abia verii al treilea se pot lua, care sunt
gradul al optulea. Deci verii al treilea se pot lua in casatorie. Cine intra in aceasta
rudenie colaterala, iarasi intra in rudenie de sange. Sa tineti minte ! Va spune preotul
din sat, dar, fiinca ati venit pe aici, va spun si eu. Rudeniile din cuscrie, din doua 
si trei neamuri in laturi.

 Adica : un barbat a fost casatorit cu o femeie, s-au incuscrit
parintii femeii cu parintii lui. Sunt rudenii din doua laturi. Dar daca-i moare femeia
si barbatul ia alta femeie, au devenit trei neamuri in cuscrie, ca s-a mai incuscrit 
si cu parintii celei de-a doua femei. Aici se opreste casatoria pana la gradul cinci, 
la gradul sase dezleaga Sfintii Parinti.

 Rudeniile din dumnezeiescul Botez. Acestea 
rudenii sunt oprite sa se ia in casatorie pana la gradul sapte inclusiv. Nasul, daca 
a botezat un copil, baiatul acela, daca a crescut, nu poate lua pe fiica nasului, dar 
nici pe fata fiului, nepoata de la fiu. De abia poate lua pe stranepoata nasului. Tot 
asa si daca acest baiat al nasilor ar avea un baiat, nu poate lua pe fata nasului, ci
numai pe nepoata nasuIui. Apoi mare pacat fac preotii si crestinii aceia care pun nasi
multi la nunta, cum am auzit prin Bucovina, ca au pus 40 de nasi la o nunta. Nebunie 
nemaipomenita ! Toti se fac rudenii.

 Copiii lor nu se mai pot lua in veac in casatorie.
 
Cine v-a invatat sa puneti multi nasi la nunta ? Ca sa iasa parale multe ? Te duci in
gheena, in iad ! Atat aveti voie, un nas sa puneti; nasul cu sotia lui ( daca sunt cununati
religios ). Atat ! Un singur nas sa se puna la nunta. Va arat eu dogmele si canoanele 
Bisericii; eu sunt cu mana pe Pidalion si pe pravilele bisericesti. Deci sa nu se mai 
faca pacatul acesta ! Si pe preotul care ingaduie aceasta, Biserica il osandeste.

 Stiti voi cat de mare pacat este amestecarea rudeniilor din dumnezeiescul Botez ? Este mai 
mare decat cel de sange. Am sa va dau o pilda. Daca s-ar ajunge la nebunia aceasta sa 
pacatuiasca tatal cu fiica sa, ii opreste 20 de ani de Sfintele Taine. Iar daca a trait 
cu fina din botez, il opreste 25 de ani, ca este mai mare rudenia din botez decat cea de
sange, ca este rudenie duhovniceasca. 

Trebuie sa stiti lucrul acesta, ca va bagati in
gheena, daca va puneti nasi multi si va faceti rudenii si pe urma copiii sau nepotii 
vostri se iau in casatorie. Voi raspundeti ! Rudenia din fii adoptivi. Ai luat un baiat,
l-ai adoptat, l-ai trecut pe numele tau, el poarta numele tau in societate. Acela este
al tau. Cum este baiatul tau, asa-i si acela inaintea lui Dumnezeu, dupa ce l-ai infiat. 

Deci copilul acela, daca are o sora sau un frate, nu poate sa ia pe un copil al dumitale
sau daca ar avea un nepot. Tocmai stranepotul lui poate sa ia pe stranepoata dumitale, 
iarasi pana la spita a patra. Trebuie sa stiti acestea, pentru ca mult se incarca bietul
suflet. Nunta celor care s-au luat din rudenii are numai doua leacuri, grele amandoua, 
dupa Sfantul Vasile cel Mare : " Cine s-a incurcat cu rudenie in casatorie, ori se desparte
chiar daca ar avea copil, ca-i desparte Biserica -, ori sa traiasca ca fratii in curatenie
pana la moarte !" Deci, de orice nuanta si spita de rudenie este cineva, daca paseste 
peste rudenii si se iau in casatorie, se face incest si amestecare de sange si este blestem
si nenorocire pe ambele famiiii care s-au incuscrit, si pe tinerii care s-au luat in 
casatorie.

 

2. A doua conditie canonica a nuntii ortodoxe este sa se invoiasca tinerii;
sa se placa mirele si mireasa, baiatul si fata. Mare pacat si mare greseala fac parintii
care dau fata dupa cine nu-i place, sau obliga pe fecior sa ia cutare fata, pentru ca are
avere multa, sau ca-i frumoasa, sau cine stie ce alte conditii. Acesti parinti care indeamna
copiii sa se casatoreasca impotriva vointei lor, sunt niste ucigasi care-i baga in ispita
, ca ei numai de rusinea parintilor se iau, la staruinta lor si apoi nu se plac si se despart.
 Si toate pacatele care urmeaza din aceasta despartire se datoreaza parintilor care i-au 
indemnat si cad pe umerii lor. Odata ce s-au invoit tinerii, este de la Dumnezeu. 



3.Dar este si a treia randuiala a nuntii canonice. Trebuie sa se invoiasca si parintii
lor, atat ai baiatului, cat si ai fetei. Nu-i binecuvantarea lui Dumnezeu daca tinerii
se plac unul pe altul si parintii nu se impaca. Deci, atunci nunta este Taina, cand Dumnezeu
le da in gand si Parintilor si tinerilor sa se invoiasca la nunta. Atunci este nunta 
binecuvantata, cand se invoiesc si tinerii si parintii, cand fac tocmeala de bunavoie 
intre aceasta cuscrie si intre copiii lor. 



4. A patra randuiala a nuntii canonice. 
Tinerii sa se casatoreasca foarte devreme. Dupa canoanele Bisericii, dupa invatatura 
Sfantului Ioan Gura de Aur, trebuie sa se casatoreasca baiatul cand este de 15 ani si 
fata cand este de 13 ani. Dar pentru ce aceasta ? V-ati pus intrebarea ? Iata de ce : 
Pentru ca sa nu greseasca pana la casatorie, sa se ia spurcati. Ca nunta-i cinstita, 
cand amandoi sunt fecioreinici, si baiatul si fata. Biserica apara neprihanirea intotdeauna 
si curatia. Are mare grija, nu cumva sa se ia in casatorie dupa ce-a cazut in pacat baiatul
 sau fata cu cineva. Ca nu mai este " Doamne ajuta" in casatorie. Iar daca acum, dupa legile
 statului, s-a hotarat sa fie fata de 16 ani, este buna si aceasta randuiala. Ca nu-i prea 
tanara, este numai potrivita. Si baiatul n-ar trebui sa treaca de varsta de 18 ani sau cel 
mult 20, dar sa se pazeasca cu mare tarie pana la casatorie in feciorie, cum i-au facut mamele
 lor.



 5. A cincea randuiala a nuntii canonice. Inainte de-a face nunta, cu cel putin o saptamana
 inainte, trebuie sa mearga la duhovnic pentru spovedanie parintii mirelui si ai miresei si
 cu feciorii lor, mirele si mireasa, sa fie pregatiti pentru impartasanie. Dar sa faca o
 spovedanie asa cum trebuie, scrisa, ca spovedania este al doilea botez. S-o faci bine,
 spunand tot ce-ai facut, de cand erai mic copil si pana a venit vremea sa te insori sau sa
 te mariti. 



6. A sasea randuiala a nuntii canonice. In ziua cand are sa fie nunta, trebuie
 sa mearga la biserica mirele si cu mireasa, parintii baiatului care se numesc socrii mari,
 si parintii fetei, adica socrii mici, sa asculte cu mare evlavie si cu mare frica de Dumnezeu
 toata dumnezeiasca slujba a Bisericii, Utrenia, Sfanta Liturghie, predica si toata randuiala.
 


7. A saptea randuiala a nuntii canonice. In ziua cand are sa-i cunune, daca preotul, la
marturisire, i-a gasit vrednici pe acesti doi tineri sa le dea Sfanta Impartasanie, adica
sa-i impartaseasca cu Trupul si Sangele Domnului. Ei, in ziua nuntii, primesc doua taine,
anume Impartasania si Cununia. 



8. A opta randuiala canonica a Bisericii lui Hristos pentru
nunta cea adevarata, crestina, este ca preotul duhovnic, care i-a marturisit pe acesti tineri
si cunoaste viata lor, daca stie ca, Doamne fereste, unul din ei a cazut in pacat pana la 
cununie, mirele sau mireasa, n-are voie sa-i puna cununia pe cap, pentru ca face pacat de 
moarte. Ce credeti dumneavoastra, ca acea cununie se pune de fantezie, de mandrie, ca sa
ne vada oamenii ca ne incununeaza Biserica ? Vai de capul tau, daca te-a incununat, fiind
nevrednic, ca spre osanda te-ai incununat ! Biserica lui Hristos, care este " stalp si 
intarirea adevarului", incununeaza numai pe cei feciorelnici, care si-au pazit fecioria 
pana la nunta, si baiatul si fata, cum i-a facut mama lor. Numai acelora Biserica are voie
sa le faca aceasta mare cinste de a le pune cununa pe cap, aceasta cununa a biruintei 
asupra pacatului trupesc, asupra patimilor si a stricaciunii, ca s-au luptat in viata cu 
post, cu rugaciune si cu infranare si s-au pazit sa fie biserica a Duhului Sfant, si se
incununeaza pentru ca au biruit pacatul ! Inainte vreme, cand un stapanitor sau un imparat
castiga o imparatie, avand o oarecare biruinta sau o mare bravura, era obiceiul sa-l 
incununeze. Asa si la aceasta taina. Biserica incununeaza pe cei biruitori, pe cei viteji,
care s-au luptat pana la cununie sa tina fecioria neatinsa de pacatele trupesti, spurcate.
Biserica, care-i trupul lui Hristos, stalp si intarire a adevarului, nu incununeaza curvari
i si preacurvari, ci numai oameni sfinti, care si-au pazit trupul si sufletul sfant pana la
cununie. Iar daca preotul stie de la spovedanie ca ori mirele ori mireasa a cazut in curvie,
sa nu-i puna cununia pe cap ! Sa i-o puna numai mirelui, daca el a fost cinstit, sau numai
miresei. O, ce bine ar mai fi aceasta ! Ar vedea toata biserica cine-i cu musca pe caciula !
Ar cunoaste toti cat de cinstit a fost, cand va vedea pe mireasa cu cununia pe cap si pe 
mire nu, sau invers. Iar daca amandoi au cazut, preotul n-are voie sa le puna nici unuia 
cununia pe cap. Cititi pe Sfantul Ioan Gura de Aur ( Omilia 9, la 1 Timotei ) si pe Sfantul
 Nicodim Aghioritul ( in " Hristoitia", Cuvantul IV, pag. 80-82 ). Preotul care pune cununia
pe cap la oamenii curvari, care au fost cazuti, sau la a doua nunta, este sub canon. N-are 
voie ! Face lucruri necanonice si neaprobate de Biserica lui Hristos. Am auzit ca acum se pune
cununia si la a doua nunta la unii. Cine te-a invatat ? Cine iti da voie sa faci aceasta ? 
Sunt unii care au pretentia sa le puna cununia pe cap dupa ce s-au saturat, barbatii de femei
si femeile de barbati. Nu mai ai de ce sa-i pui cununa ! Poate sa fie spovedit de o suta de
ori, daca a cazut, este cazut; nu mai este feciorelnic. Daca-i spovedit, este oprit sapte 
ani de impartasanie. Sa faca canon, dar nu sa-i puna cununa pe cap. Numai la prima cununie
si daca sunt feciorelnici are voie sa le puna cununia pe cap. 



9. A noua randuiala a nuntii
canonice. Nunta nu se face cu lautari, Doamne fereste ! Il pui pe dracul sa cante la taina
lui Hristos ? Taina este nunta ! Cititi canonul 117 al Soborului din Cartagina si alte 
canoane, care osandesc pe crestinii care fac nunti cu lautari. Si zice acolo, ca daca cineva
a pus lautari la nunta, preotul sa nu stea la nunta aceea, imediat sa plece, pentru ca nu se
poate impaca lucrarea lui Veliar ( diavolul ) cu a lui Hristos ! Daca eu ti-as citi molitfa
de spovedanie ( cand il spovedesc pe om, el saracul incepe sa-si spuna pacatele ), si tocmai
atunci ar veni unul cu cobza langa tine, acolo, cand te spovedesti, ce-ai zice : " Uite, mai,
dracul nici aici la spovedanie nu ma lasa ! " Taina este spovedania, Taina este si nunta.
Ce pui pe dracul sa cante la taina lui Hristos ? Cine te-a invatat ? Care-s lautarii nuntii ? 
Stiti voi ? Dascalii bisericii si coristii. Nu dau voie canoanele Bisericii ca nunta sa se faca
cu lautari. Preotul, dupa ce i-a cununat pe tineri si a terminat Sfanta Liturghie, daca este 
invitat la nunta, la masa de cununie, sa vina. Mirele si mireasa, de la biserica pana acasa, 
merg cu cununiile pe cap. Unde se pune masa de cununie, mirele sa stea in dreapta preotului 
cu socrii mari si mireasa in stanga cu socrii mici. La masa de cununie trebuie sa se serveasca
numai trei feluri de bucate si trei pahare de vin, mai mult nimic, iar in timpul acesta preotul
trebuie sa dea porunca dascalilor si coristilor sa cante randuielile de la nunta si alte slave
potrivite de la slujbele bisericesti, care se cuvin la aceasta sfanta si mare Taina a nuntii.

 Acolo dascalul zice Tatal nostru, preotul binecuvinteza masa de cununie, cum ati vazut ca facem
noi la manastire, si stau la masa. Am zis trei pahare de vin, dar nu cumva paharul sa-l faci de
jumatate de litru si sa zici ca-s trei ! Iata Sfantul Teodor Studitul arata cat de mare sa fie 
paharul la nunta si chiar pentru toti cei ce beau vin : " Iar paharul sa nu ia mai mult de patru
uncii " ( + ) . Deci un pahar de vin la nunta sa aiba 32 de grame. Oleaca mai mare ca cel de rachiu. 

 Uncia romana avea opt grame --------------------------------
------------- Atat ai voie sa iei la nunta, trei pahare de cate 32 de grame, adica abia
96 de grame. Trei pahare care le iei la nunta nu au voie sa aiba mai mult de 100 de grame 
de vin. Asta-i betia de la nunta. Ca nunta-i taina, nu-i balamuc si teatru dracesc, unde 
sa se imbete si si se taie cu cutitele ca nebunii si unde se fac cele mai mari desfrauri
si rautati si batai si injuraturi. Aceea nu-i nunta, ci teatru. Si mai rau decat teatru
este. Pentru ca este teatru dracesc, ca-si bate satana joc de dansii, ca in loc de taina
sfanta, o fac pravalia satanei ! Un fel de bucate si un pahar de vin. Preotul, dupa primul
fel de bucate, ia paharul, il blagosloveste ( + ) , si ureaza intai la mire si mireasa 
casnicie fericita, copii cuminti, sanatate, ferire de primejdii si de boli, de scarbe, 
de ura, de rautate, si sa traiasca socrii mari, socrii mici si nunii mari care au cununat
si toti comesenii care stau la masa. -------------------------
 ( + ) binecuvinteaza -----------------
Pe urma, din acest pahar, mai intai gusta preotul, apoi gusta mirele si mireasa;
ca preotul este impartasit cu Preacuratele Taine si ei sunt impartasiti. Acest
pahar este mai mult sange decat bautura. Dupa aceea se serveste al doilea fel de
mancare si da al doilea pahar de vin. La al treilea pahar, preotul tine o predica 
scurta si canta axionul Maicii Domnului si apoi multumirea. Dupa ce s-au ridicat de
la masa, dascalul zice rugaciunea de multumire, preotul binecuvinteaza ramasitele 
si faramiturile, ia un pahar de vin, il inchina in cinstea mirelui si a miresei si 
a socrilor mari si mici si le ureaza casnicie fericita, spor, sanatate, copii cuminti
si sanatosi. Daca sunt mai multe nunti, de aici preotul merge si acolo. Deci a noua 
conditie, nunta sa se faca fara lautari.




 10. A zecea randuiala a nuntii canonice.
 


Daca mirele si mireasa n-au avut impedimente si le-a dat voie sa se impartaseasca
cu Sfintele si Preacuratele Taine, carnea lor si sangele lor s-au amestecat cu Carnea
si Sangele lui Iisus Hristos, ca preacuratele taine sunt cu adevarat Trupul si Sangele
 Domnului; si fiindca au primit,in ziua nuntii doua taine, si Cununia si Sfanta Impartasanie,
 n-au voie sa se impreuneze unul cu altul trei zile si trei nopti dupa nunta, daca vor
sa le mearga bine toata viata lor si sa fie adevarati crestini. Mirele, pentru paza, 
trebuie sa doarma in camara cu tatal sau, asa spune cartea, si mireasa cu mama ei, si
pe urma sunt liberi sa se impreuneze pentru nastere de copii si inmultirea neamului 
omenesc, cum a randuit Dumnezeu la Facere, cand a zis : Cresteti si va inmultiti si 
umpleti pamantul si-l stapaniti.

 

11. A unsprezecea randuiala a nuntii. Voi credeti ca
nunta-i cioaca-cioaca si troaca-troaca, ca porcii ? Ehei... Taina-i nunta. Cinstita 
este nunta si patul neintinat si Hristos pe amandoua le-a binecuvantat, zice marele 
Apostol Pavel. Toata viata crestinul, de cand se cununa si pana la moarte, n-are voie
sa se impreuneze cu sotia lui decat numai martea si joia, daca nu-i post si daca nu-i 
sarbatoare atunci. Si doctorii de azi, dupa stiinta, arata ca cei mai sanatosi copii 
devin din aceasta ca barbatul sa nu aiba contact cu sotia decat de doua ori pe saptamana. 
Chiar si stiinta vine in ajutor Bisericii si adevereste acest lucru, cei ce se impreuna
prea des slabesc puterea si vigoarea copiilor si devin, pentru placerile lor, anormali.

Lunea se tine curatenia pentru sfintii ingeri pazitori si pentru sanatate. 
Miercurea si

vinerea pentru preasfintele si infricosatele patimi ale Domnului, Dumnezeului si Mantuitorului
nostru Iisus Hristos, fiindea miercuri L-a vandut si vineri L-a rastignit si a curs 
preascumpul Sau sange si a udat Crucea pe Muntele Golgotei pentru pacatele noastre, 
Cel ce a facut cerul si pamantul.

 Sambata se tine curatenia pentru cinstea Maicii Domnului
si pomenirea raposatilor nostri. 

Iar Duminica pentru preasfanta si slavita inviere a
Domnului si Mantuitorului nostru Iisus Hristos, prin care s-a mantuit tot neamul omenesc.

 Iar martea si joia sunt lasate pentru impreunarea sotului cu sotia, de cand incepe ziua,
de la miezul noptii. Deci de luni seara de la miezul noptii este dezlegare pana marti 
noaptea la miezul noptii. 

Tot asa si joi.

 Deci pentru inmultirea neamului omenese, pentru
intarirea societatii umane, pentru natalitatea cinstita a poporului nostru sa se tina 
cont si de hotararea Bisericii si de a doctorilor care spun ca numai de doua ori pe 
saptamana barbatul sa aiba contact cu femeia, si numai pentru nastere de copii. 

Aceasta-i randuiala a unsprezecea canonica a nuntii. - Acum va intreb pe voi, se mai
fac astazi nunti de acestea ? - Nu, parinte ! - Stiu si eu ca nu ! De aceea va scoateti ochii,
de aceea va imbolnaviti, de aceea divortati, de aceea face unul la dreapta si altul la
stanga; de aceea unul se duce la alte femei, si femeia la alti barbati si batai si stres 
si betii si urgii si moarte ! V-am spus la inceput a nunta este radacina firii omenesti 
si daca radacina a pornit prost si-i salbatica si stricata - ca s-au luat doi care sunt 
satui, femeia de barbat si barbatul de femeie -, de la inceput rele sunt si ramurile. 
Sa nu asteptati fericire in casatorie sau liniste sau impacare sau avere sau cinste, ci
blestem, sfada, saracie, boala si toate rautatile care vin din necinstirea Tainei Nuntii.

Nunta aceea este numai de forma ! Radacina este blestemata si stricata, ca-i radacina de
preacurvari, nu radacina de oameni sfinti si feciorelnici. De aceea se strica toata 
societatea si toate familiile, din cauza ca nu se tine randuiala lui Hristos la nunti.

 Iar nunta, in loc sa fie taina mare, cum zice marele Apostol Pavel, este o amaraciune
si o salbaticie a firii omenesti. Care din crestini au frica lui Dumnezeu si vor auzi 
aceste cuvinte si vor pazi cu sfintenie aceste randuieli canonice lasate de Biserica 
lui Hristos, aceia vor avea cei mai fericiti copii pe lume, cei mai sanatosi, cei mai
cuminti, cei mai talentati si, totodata, aceasta familie va avea cinste si de la oameni
si de la Dumnezeu si va fi pilda de urmat in familie, in societate, in tara si oriunde.

 Copiii acestia sunt inzestrati de Dumnezeu cu toate darurile, pentru ca au venit pe 
lume pe calea pe care a lasat-o Dumnezeu. Am cateva familli care se spovedesc la mine
si au facut nunta exact dupa randuiala Bisericii si mai sunt si altele in tara. 
Sa va ajute Dumnezeu sa tineti cu mare tarie la aceste randuieli, daca vreti sa 
fiti crestini buni, cetateni buni ai tarii si oameni de mare folos ai Bisericii
lui Hristos. Prin acesti oameni, daca se vor respecta aceste reguli, va trai si
tara, va trai si Biserica, si Duhul lui Dumnezeu le va fi in ajutor in veacul de
acum si in cel viitor. Amin